Poznaj jak zachęcić klientów do zakupu i wykonaj badania shopperowe
Faktem jest, że to właśnie klienci w dużej mierze wpływają na wizerunek firmy oraz pozycję rynkową. Im więcej klientów kupi produkt lub usługę tym większe zyski odniesie firma. Wieloletnie doświadczenie naszej firmy Norstat pokazało, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na realizację różnego rodzaju badań rynkowych. Ich głównym celem jest poznanie opinii konsumentów. Jest to bardzo ważna kwestia. Należy mieć na uwadze, że odbiorcy Twoich produktów i usług to szerokie grono osób w różnym wieku o innych preferencjach. Realizowane przez nas badania shopperowe pozwolą Ci lepiej poznać Twoich klientów oraz zrozumieć ich potrzeby!
Badania shopperowe to Twoja szansa na właściwą realizację ich potrzeb
Zapewne wiele razy spotkałeś się z popularnym stwierdzeniem „klient nasz pan”. Oznacza ono, że to właśnie konsument stanowi nieodłączny element sukcesu przedsiębiorstwa. Ważną kwestią jest zadbanie o wszystkie jego potrzeby i oczekiwania, czyli ogólnie mówiąc o jego osobę. Powszechnie wiadomo, że zadowolony klient niesie duże zyski dla firmy. Szczególnie ważne jest to teraz w dobie internetu. Przed skorzystaniem z usługi lub przed zakupem produktu najpierw sprawdza się opinie o firmie. Każda negatywna wypowiedź zmniejsza grono odbiorców, a tym samym zmniejsza zyski. Oczywiście istotna jest nie tylko sprzedaż internetowa i zasypywanie klientów reklamami ale również ekspozycja produktów na półkach sklepowych. Zdarzają się sytuacje kiedy potencjalny klient nie zawsze udaje się do sklepu z zamiarem zakupu konkretnego produktu. Ta potrzeb oraz ochota bardzo często powstaje na terenie sklepu. Przeprowadzone badania rynkowe ukazały, że aż 70% konsumentów co do wyboru produktu danej marki podejmuje właśnie w sklepie.
Wykonaj badania shopperowe i zobacz na co klient zwraca uwagę
Profesjonaliści z firmy Norstat już od wielu lat skutecznie przeprowadzają badania shopperowe. Mają one na celu pokazać jak wygląda podjęcie decyzji przez klienta o zakupie produktu konkretnej marki. Ściślej mówiąc przybliża cały proces od momentu pojawienia się potrzeby na posiadanie produktu, aż do sięgnięcia po niego z półki sklepowej. Żaden inny rodzaj badania nie da aż tak wiarygodnych wyników. Dużą zaletą badań shopperowych jest to, że są przeprowadzane w punktach sprzedaży i skupiają się na tzw. shopperze, czy osobie na zakupach. Badania shopperowe można podzielić na tzw. 4P:
- produkt (product),
- cena (price),
- miejsce dostępności (place),
- promocja (promotion).
Są to tak naprawdę cztery bodźce marketingowe, które mają wpływ na to czy klient zakupi dany towar czy nie. Prowadzone przez naszą firmę Norstat badanie shopperowe umożliwi Ci podjęcie działań i dostosowywanie swoich produktów do wymagań klientów. Z nami dowiesz się jak uatrakcyjnić swój produkt, a tym samym zwiększyć zapotrzebowanie na niego.