News

BADANIE MYSTERY SHOPPING

Article 1

Wykonaj badanie mystery shopping i przekonaj się jak pracownicy reprezentują Twoją firmę

Zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów powodują, że coraz więcej placówek pracujących z klientem decyduje się na wykonanie tzw. badania mystery shopping lub inaczej zwanego badaniem tajemniczego klienta. Celem przeprowadzonego audytu jest sprawdzenie jakości obsługi klienta w punktach sprzedaży. Audyt tajemniczy klient sprawdza jak kadra zarządzająca pracownikami organizuje pracę oraz jakie wprowadzamy metody ulepszające codzienne wykonywanie obowiązków przez pracowników. Przeczytaj niniejszy artykuł i dowiedz się jak mystery shopping przeprowadzony przez naszą firmę Norstat pomoże Ci w uzyskaniu satysfakcjonujących wyników sprzedażowych oraz pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej firmy.

Poznaj tajniki mystery shopping i dowiedz się na czym polega

Mystery shopping to rodzaj badania jakościowego, którego głównym celem jest poprawa warunków sprzedażowych. Z reguły kadra zarządzająca przekazuje swoim pracownikom jak powinni rozmawiać z klientami, aby zwiększyć ich zaufanie. Powszechnie wiadomo, że to właśnie pracownik w dużej mierze odpowiada za wizerunek marki. Z tego względu tak ważne jest sprawdzenie jakości ich pracy. Audyt tajemniczy klient jest świetnym rozwiązaniem. Na czym dokładnie polega? Kontroler wciela się w postać potencjalnego klienta, udaje się do danej placówki i udaje zainteresowanego ich usługami. Podczas przeprowadzanego badania ocenia się m.in.:

  • wygląd punktu sprzedaży,
  • sposób reklamowania produktów na witrynach sprzedażowych,
  • budowanie zaufania klienta oraz zachęcenia go do skorzystania z usługi,
  • właściwy sposób powitania oraz ogólna aparycja pracowników
  • umiejętność rozpoznania potrzeb klienta,
  • znajomość czym sprzedawane usługi różnią się od konkurencji,
  • szybkość obsługi.

Po przeprowadzeniu badania tajemniczego klienta audytor w specjalnie przygotowanym kwestionariuszu ocenia jakość usługi.

Badanie tajemniczy klient to Twoja szansa na wykreowanie lepszego wizerunku firmy

Faktem jest, że dobry marketing zachęcający do skorzystania z danych usług stanowi zachętę dla wielu potencjalnych klientów, jednak nie tylko na tym opiera się sukces firmy. Bazując na danych statystycznych okazuje się, że wśród przyczyn wpływających na utratę klienta bardzo dużo odsetek – około 70% stanowi niewłaściwa obsługa. Oczywiście nie jest to nic dziwne. Konsumenci uwielbiają być zachęcani do kupna danego produktu lub usługi przez wykwalifikowany personel, w końcu są to przedstawiciele danej firmy i marki. Nieuprzejmi, bądź niekompetentni pracownicy potrafią skutecznie odstraszyć klientów niezależnie od wysokiej jakości oferowanych produktów/usług. Badanie mystery shopping zyskuje cieszy się coraz większą popularnością wśród firm, których główne funkcjonowanie opiera się na obsłudze klienta. Nie zwlekaj i zrealizuj badanie tajemniczego klienta w Norstat. Nasi wyszkoleni kontrolerzy wcielający się w rolę tajemniczego klienta przedstawią Ci rzetelne i oddające rzeczywistość wyniki. Przeprowadzony audyt zwróci Twoją uwagę na aspekty wymagające poprawy. Z nami umocnisz wizerunek swojej marki na rynku i zyskasz rzeszę klientów.