News

BADANIE SATYSFAKCJI KLIENTA

Article 1

Badanie satysfakcji klienta – Twoja ochrona przed stratą klientów

Zapewne nieraz po skorzystaniu z jakiejś usługi dostawałeś do oceny swój poziom zadowolenia. Jest to nic innego jak badanie satysfakcji klienta. Co to ma na celu? Pokazuje, czy jakość świadczonych usług jest na wysokim poziomie i spełnia wszystkie potrzeby i oczekiwania klientów. Nasz firma Norstat wie, że pod żadnym pozorem nie można lekceważyć niezadowolenia klienta. Jeden nieusatysfakcjonowany klient generuje ogromne straty pieniężne dla firmy. Dlaczego? Powód jest bardzo prosty! Ludzie mają tendencję do częstszego dzielenia się negatywnymi opiniami, a to z kolei wpływa na inne osoby. Szczególnie zauważalne jest to w dzisiejszych czasach, gdzie z wykorzystaniem social media opinie rozchodzą się w zaledwie kilka sekund i trafiają do miliona osób.

Wykonaj badanie zadowolenia klienta i dowiedz się co musisz zmienić

Badanie satysfakcji klientów jest coraz częściej wykorzystywane przez wielkie, światowe przedsiębiorstwa. W biznesie obowiązuje jedna podstawowa i istotna zasada: znacznie tańsze jest utrzymanie stałego klienta niż pozyskiwanie nowego. Przeprowadzone badania mają poruszyć kwestie związane z tym jak klienci odbierają korzystanie z usług danej firmy, czyli inaczej mówiąc jakie mają doświadczenia zakupowe. Czynniki mające wpływ na zadowolenie klienta to:

  • poziom obsługi,
  • jakość oferowanych produktów/usług,
  • przejrzystość i intuicyjność stron internetowych,
  • łatwy kontakt z konsultantami,
  • szybkość realizacji zamówień.

Głównym celem badania satysfakcji klientów jest odnalezienie przyczyny wywołującej niezadowolenie. Na podstawie uzyskanego wyniku można określić działanie zwiększające satysfakcję odbiorców. Nie dość, że zatrzymamy obecnego klienta to dodatkowo jeśli zauważy on poprawę ze strony firmy to zacznie promować jej wizerunek w social media. Warto mieć na uwadze, że nie wszyscy klienci chętnie biorą udział w ankietach. Właśnie dlatego w tym celu wiele światowych firm oferuje np. darmowy produkt lub w promocyjnej cenie.

Z Norstat wybierzesz właściwą metodę badania satysfakcji klienta i zadbasz o swoją markę

Nasza firma Norstat posiada wieloletnie doświadczenie w przeprowadzaniu badania satysfakcji klientów. Metody można podzielić na ilościowe i jakościowe. Wśród ilościowych wyróżniamy m.in. ankiety tradycyjne lub wywiady telefoniczne. Natomiast wśród metod jakościowych wyróżnia się m.in.:

  • mystery shopping,
  • analiza skarg i zażaleń,
  • sterowane rozmowy z klientem,
  • analiza straty klienta,
  • analiza jakości usług.

Korzystając z usług naszej firmy Norstat zyskujesz gwarancję, że we właściwy sposób zbadasz poziom satysfakcji swoich klientów. Po konsultacji z Tobą wybierzemy odpowiednią metodę badania, a następnie przedstawimy Ci uzyskane wyniki. Doświadczeni specjaliści wybierają tylko rzetelne metody dające wiarygodne dane. Z nami zobaczysz co powinieneś poprawić w swojej firmie, aby zatrzymać obecnych klientów i cieszyć się wśród nich tylko dobrymi opiniami. Wiemy jak dotrzeć nawet do najtrudniejszych klientów. Nie musisz tego robić sam, wszystko zrobimy za Ciebie. Jeśli negatywne opinie i niezadowolenie klientów spędzają Ci sen z powiek to zapraszamy do Norstat.