Czym jest wizerunek firmy? Sprawdż dlaczego warto o niego zadbać
Każda firma walczy na wszelkie możliwe sposoby o swoich Klientów. Dlaczego jedni odnoszą sukces, a inni nie pomimo że ich produkty również wyróżniają się wysoką jakością? Prowadzenie firmy to nie lada wyzwanie i aby robić to dobrze konieczna jest nie tylko wiedza ekonomiczna ale również psychologiczna. Odpowiednie podejście do Klientów, stworzenie z nimi przyjacielskiej relacji to klucz do furtki zwanej sukcesem. Ale zacznijmy od początku! Wizerunek, ma go każdy z nas, ja, Ty jak również Twoja firma. To właśnie dzięki niemu rozpoznawalne są takie marki jak Adidas czy Nike. Dobrze zbudowany wizerunek firmy wzniesie Twój biznes na szczyty o jakich marzysz. Jednak aby go zbudować należy zrozumieć co dokładnie kryje się pod tym pojęciem. Jako wizerunek firmy rozumie się wszystkie podejmowane działania mające na celu zapisać w świadomości odbiorców wyobrażenia o marce. Zalicza się tutaj zarówno podtrzymywanie kontaktu z Klientami jak również cała prowadzona strategia, której celem jest również wyróżnienie firmy spośród konkurentów. Możemy śmiało powiedzieć, że na wizerunek składają się zarówno działania nakierowana na zewnętrznych odbiorców jak i wewnętrznych pracowników oraz partnerów biznesowych.
Elementy lementy wpływające na wizerunek firmy. Oto kilka z nich
Na rynku pozostają najsilniejszy, jest to prawda znana wszystkim przedsiębiorcom. Konieczne jest regularne usprawnianie firmy, aby stale odnosiła ona sukces. Zaniechanie działań skutkuje obniżeniem jej pozycji pośród konkurencji, aż w końcu może doprowadzić do wymarcia. Dlatego, aby stworzyć rozpoznawalny, a przede wszystkim silny wizerunek firmy konieczne jest poznanie jakie elementy go tworzą. Pierwszym z nich są elementy wizualne. Tutaj najważniejsze jest logo. To z nim najczęściej kojarzona jest firma. Przykładem jest firma Nike, słysząc tą nazwę przed oczami od razu każdy ma białą łyżwę. Do elementów wizualnych zalicza się także reklamy wraz z chwytliwymi hasłami reklamowi, które najszybciej zapadają w pamięć odbiorców. Kluczową rolę w dzisiejszym świecie pełni także strona internetowa pełniącą formę wizytówki online. Aby Twoja firma dobrze się kojarzyła, witryna musi być przejrzysta, atrakcyjna oraz sprawna pod względem technicznym. Zacinająca się podczas przeglądania skutecznie zniechęci odbiorców i pozostawi niesmak. Oczywiście nie zapominajmy o najważniejszym! Na wizerunek firmy wpływają przede wszystkim opinie! Aby wiedzieć jakie sektory firmy należy poprawić warto przeprowadzić badania wizerunku marki wskazujące jak Twoi odbiorcy spostrzegają markę.
Jakie są skojarzenia potencjalnych klientów z twoją firmą? Badanie wizerunki marki odpowie na takie pytanie!
Wysoki poziom konkurencyjności na wielu rynkach sprawia, że walka o uwagę potencjalnego klienta wymaga sprawdzonych i rzetelnych informacji o:
- grupie docelowej,
- jej potrzebach i oczekiwaniach
- wizerunku twojej marki lub firmy
Konsumenci i nabywcy zdecydowanie częściej stawiają na marki, które mogą pochwalić się dobrym i unikalnym wizerunkiem oraz pozytywnymi opiniami wśród dotychczasowych klientów. Badanie wizerunku firmy pozwoli dowiedzieć się, jaka jest aktualna pozycja Twojego brandu w reprezentowanej przez Ciebie branży na tle głównej konkurencji. Dzięki nam uzyskasz rzetelny obraz przedsiębiorstwa i swoich marek.
Dlaczego badanie wizerunku marki jest opłacalnym krokiem?
Suma doświadczeń oraz odczuć związanych z konkretną marką determinuje podejmowanie przyszłych decyzji konsumenckich i zakupowych. Proponowane przez Norstat profesjonalne badanie wizerunku marki pozwala dokładnie określić postrzeganie prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa na tle konkurencji. Raport uzyskiwany po przeprowadzeniu tego typu badania będzie niezbędny do przygotowania optymalnej strategii marketingowej, pozwalającej zoptymalizować wizerunek marki i finalnie zwiększyć grupę klientów. A na tym zależy Ci najbardziej, prawda? Badanie wizerunku twojej marki umożliwi obiektywne zweryfikować i zrozumieć jej mocne oraz słabe strony oraz to, co ją wyróżnia na tle konkurencji.
Wizerunku marki - sprawdż jakie metody bedą najlepsze
Polecane przez nas badania wizerunku marki można przeprowadzić na dwa sposoby. Pierwszym są metody ilościowe. To właśnie one wskazują jak dużo osób mówi o Twojej firmie. Można tutaj przeprowadzić tradycyjne wywiady lub ankiety. Badanie wizerunku marki przeprowadza się także z wykorzystaniem metod jakościowych. Z uzyskanych informacji z łatwością wywnioskujesz jakie informacje wśród konsumentów krążą o Twojej firmie. Stosuje się tutaj różnego rodzaju pytania mające na celu pokazać jakie skojarzenia z marką mają Twoi odbiorcy. Często wykorzystywane są również tzw. techniki projekcyjne polegające na personifikacji. Odbiorcy proszeni są o wypisanie ludzkich cech z jakimi kojarzą markę. Najprostszym sposobem na zbadanie wizerunku firmy są również wywiady prowadzone zarówno pojedynczo jak i z większą ilością osób.
Szczegolowe badanie wizerunku marki. Oto prosta droga do pokonania konkurencji
Na jakie pytania odpowiemy realizując badania wizerunku marki
- Jakie jest postrzeganie marki oraz skojarzenia z marką na tle konkurencji?
- Jakie są mocne i słabe strony marki na tle konkurencji?
- Które cechy wizerunkowe wyróżniają twoją markę na tle konkurencji?
- Czy wizerunek twojej marki jest unikalny, czy generyczny?
- Jakie są różnice w wizerunku twojej marki z perspektywy obecnych vs. potencjalnych klientów?
- Monitoring wizerunku marki odpowiada na to, kim są twoi obecni i potencjalni klienci?
Zrealizuj badanie wizerunku marki w Norstat i poznaj odpowiedzi na powyższe pytania. Już na samym początku drogi warto podkreślić, że posiadanie tego typu wiedzy pozwala wyróżnić firmę i skłonić konsumentów do zwrócenia uwagi właśnie na Twoje produkty bądź usługi. Jako doświadczona firma badawcza korzystamy wyłącznie ze sprawdzonych w praktyce metod. Uzyskaj rzetelny, zewnętrzny obraz przedsiębiorstwa i swoich marek – pokonaj swoją konkurencję.