All Posts Article 1

BADANIA OMNIBUSOWE

Badania omnibusowe to klucz do zbudowania silnego wizerunku firmy

Co wpływa na tak dobry odbiór niektórych firm na rynku, a upadek innych? Innowacyjne produkty i usługi, skuteczny marketing, wykwalifikowany personel to tylko część wykonywanych zabiegów polepszających wizerunek firmy. Jednak co stanowi podstawę danych zabiegów? Nic innego jak badania klientów! To właśnie dzięki nim przedsiębiorstwa wiedzą, w którą stronę mają się rozwijać i jakie działania naprawcze podjąć, aby zadowolić klientów. Popularne stają się przeprowadzane przez naszą firmę Norstat badania omnibusowe mające zasięg ogólny, przeprowadzane są cyklicznie na dużej grupie respondentów. Należą one do wielotematycznych badań ilościowych. Najczęściej są wykorzystywane do badania znajomości marki lub do sprawdzenia opinii publicznej.

Wykonaj badania omnibusowe i uzyskaj kompleksowe informacje o rynku

Badania omnibusowe są idealnym rozwiązaniem dla firm, które maja określony fundusz na realizacje danej analizy rynkowej. Przybierają formę badania ankietowego, a zadane pytania dotyczą zróżnicowanej tematyki. Warto mieć na uwadze, że na wizerunek danej marki największy wpływ mają opinie konsumentów. Przeprowadzony omnibus online pozwala m.in.:

  • ocenić prowadzoną kampanię reklamową,
  • określić obowiązujące trendy na rynku,
  • zobaczyć jak klienci postrzegają markę oraz jak oceniają oferowane usługi i produkty,
  • ocenić stopień satysfakcji konsumentów,
  • sprawdzić popularność i skuteczność stosowanych haseł reklamowych.

Badanie omnibus jest znacznie tańszym rozwiązaniem w odróżnieniu od poszczególnych badań, ponieważ umożliwia za pomocą jednej ankiety zebrać informacje na wiele tematów. Jeśli chcesz poprawić wizerunek swojej marki i zwiększyć zainteresowanie klientów to właśnie omnibus umożliwi Ci podjęcie odpowiednich kroków. Szeroki zakres uzyskanych informacji powala podjęcie określonych działań na rożnych płaszczyznach. W pewnym sensie jest to całościowy przekrój działalności firmy.

Badanie omnibus to szereg korzyści dla Twojej firmy

W naszej firmie Norstat bardzo często proponujemy rozwiązanie omnibus. Jego główne zalety to m.in. niski koszt, możliwość szybkiego uzyskania wyników, a przede wszystkim znacząca wielkość próby. Z reguły badana próba dobierana jest na podstawie wieku, płci, miejsca zamieszkania oraz wykształcenia. Najczęściej badania omnibusowe są przeprowadzane cyklicznie co miesiąc. Wyróżnia się dwie popularne metody. Pierwsza to ankieta telefoniczna CATI, a druga tzw. omnibus online to metoda CAWI. Oczywiście jeśli naszemu klientowi zależy na szybki uzyskaniu rzetelnych wyników to najlepszym rozwiązaniem jest CAWI. Nasi doświadczeni specjaliści po konsultacji z klientem dobierają najlepszą metodę badawczą, która ustalana jest na podstawie tego jaka próba badawcza ma być ankietowana oraz jakie jest główny cel omnibusa. Każdego zainteresowanego usługami Norstat traktujemy indywidualnie. Zachęcamy Cię do umówienia się na konsultację, na której przedstawimy Ci koszt przeprowadzenia badania omnibusowego. Cena zależy od ilości pytań w ankiecie oraz od rodzaju wybranej metody. Jako profesjonaliści wiemy jak szybko uzyskać i przekazać Ci rzetelne wyniki, które pozwolą Ci polepszyć wizerunek firmy.

Did you like this post? Your friends might like it as well!
About Paweł Bąbik

Paweł is Market Research Consultant & Business Development Manager of Norstat Poland. Feel free to drop him a line at pawel.babik@norstat.pl or call at +48 22 627 28 45.

View all Posts by Paweł Bąbik

Follow us on: