All Posts Article 1

BADANIE NPS

Wyprzedź swoją konkurencje i dowiedz się jaka jest idea badania NPS

Coraz większa konkurencja na rynku powoduje, że więcej firm decyduje się na realizację badań rynkowych. Mają one na celu pokazać jakie działania należy podjąć, aby lepiej realizować potrzeby i oczekiwania klientów. Wpływa to na zwiększenie sprzedaży, a tym samym znaczący wzrost zysków. Jednym z takich badań jakim zajmuje się nasza firma Norstat jest badanie NPS. Wskaźnik NPS z angielskiego Net Promoter Score określa poziom lojalności oraz satysfakcji klientów wobec danej marki. Realizacja takiego badania pozytywnie wpływa na kreowanie wizerunku firmy oraz umacnia jej pozycje na rynku. Pamiętaj, że decydując się na przeprowadzenie badania NPS jesteś krok przed swoją konkurencją, która nie podejmuje takich działań.

Dowiedz się co to jest badanie NPS i jak przebiega jego realizacja

Badanie NPS (Net Promoter Score) to rodzaj narzędzia rynkowego, którego głównym zadaniem jest ukazanie poziomu lojalności i satysfakcji klientów. Wiedząc jak konsumenci odbierają Twoją firmę oraz oferowane usługi i produkty podejmiesz odpowiednie działania zwiększające zadowolenie odbiorców, a tym samym sprzedaż. Badanie to pomaga zarządzać jakością w danym przedsiębiorstwie. Jak jest mierzony wskaźnik NPS? Dużą rolę odgrywa tu jedno zasadnicze pytanie: czy polecisz firmę X swojemu znajomemu? Klient ocenia stopień swojego zadowolenia na skali liczbowej od 0 do 10 - 0 to brak chęci do polecenia, a 10 oznacza, że klient osiągnął maksymalne zadowolenie po skorzystaniu z usług danej firmy. Na podstawie przedziału liczbowego klientów dzieli się na trzy grupy:

  • 1 – 6 – krytycy marki, niezadowoleni ze świadczonych usług,
  • 7 – 8 – osoby neutralne, nie mający konkretnego zdania na temat marki,
  • 9 - 10 – promotorzy, którzy identyfikują się z daną firmą i polecają ją wśród znajomych.

Badanie NPS to ważne działanie, które pokazuje jak świadczone przez Ciebie usługi i oferowane produkty trafiają w gust klientów.

Przeprowadzone badanie NPS to obustronne korzyści dla firmy i klienta

Pozycja Twojej firmy na rynku zależy przede wszystkim od klienta. To on najlepiej ocenia Twoje produkty. Faktem jest, że ile osób tyle upodobań i ciężko zadowolić wszystkich, jednak celem dobrego przedsiębiorcy jest wpasowanie się w upodobania większości. Badanie NPS cieszy się duża popularnością wśród wielu światowych firm takich ja Apple lub Phillips. To właśnie dzięki takim ankietom ich produkty są uwielbiane przez większość konsumentów. Wśród zalet Net Promoter Score wyróżnia się m.in.:

  • łatwość i szybkość - wystarczy jedno pytanie, aby określić poziom lojalności klienta,
  • elastyczność – badanie może być skierowane na ogólnie na markę lub na konkretny produkt/usługę,
  • przydatność – umożliwia określenie słabych stron, które wymagają poprawy.

Jeśli chcesz zwiększyć zyski swojego przedsiębiorstwa to badanie NPS jest dla Ciebie. Z pomocą firmy Norstat masz szansę na zyskanie światowej sławy. Realizacja Net Promoter Score pozwoli Ci we właściwy sposób zareagować na oczekiwania swoich odbiorców. Nie ma na co czekać! Daj im to czego potrzebują i zwiększ swoje zyski.

Did you like this post? Your friends might like it as well!
About Paweł Bąbik

Paweł is Market Research Consultant & Business Development Manager of Norstat Poland. Feel free to drop him a line at pawel.babik@norstat.pl or call at +48 22 627 28 45.

View all Posts by Paweł Bąbik

Follow us on: