All Posts Article 1

REKRUTACJA RESPONDENTÓW

Rekrutacja respondentów jako istotny element sprawnie przeprowadzonego badania rynkowego

Kiedy już wybierzesz rodzaj badania rynkowego jaki chcesz wykonać to kolejnym krokiem jest rekrutacja respondentów. Oczywiście nie musisz zajmować się tym sam. Nasza firma Norstat zajmuje się profesjonalną rekrutacją odpowiednich osób, aby przeprowadzone badanie marketingowe dało wiarygodne wyniki. Respondenci są wymagani zarówno przy badaniach ilościowych jak i jakościowych. Oczywiście nie mogą to być przypadkowe osoby. Ty podajesz nam istotne dla Ciebie kryteria oraz wybraną metodą badania, a my znajdujemy kandydatów idealnie je spełniających. Nasza pomoc jest niezbędna jeśli chcesz, aby Twoja ankieta dotarła do jak największej próby badawczej.

Krótkie vademecum jak wygląda rekrutacja respondentów

Istotną kwestią przy dobrze respondentów jest dobranie ich pod względem właściwych cech takich jak m.in.:

  • wiek,
  • płeć,
  • wykształcenie,
  • poziom zarobków.

W tym celu na samym początku warto wykorzystać ankietę rekrutacyjną, która pomoże ustalić, czy dana osoba spełnia określone kryteria. Należy sprawdzić również czy potencjalny respondent korzystał z usług danej firmy oraz jak częstym był użytkownikiem. Rekrutacja respondentów może także przebiegać z wykorzystaniem social media pozwalające w krótkim czasie na dotarcie do wielu osób. Ankieta nie jest jedynym sposobem na przeprowadzenie rekrutacji. Może zostać przeprowadzana również drogą telefoniczną lub mailową. Rekrutacja odpowiednich kandydatów składa się z trzech etapów. Pierwszy, czyli rozmowa wstępna, bądź ankieta rekrutacyjna. Drugi etap polega na rozmowie sprawdzającej poprawność udzielonych odpowiedzi w pierwszym etapie. Natomiast trzeci jest przeprowadzany już podczas samego badania i polega na zadawaniu pytań kontrolnych, aby zyskać pewność, że uzyskane wyniki są wiarygodne.

Z firmą Norstat rekrutacja respondentów przebiegnie bezproblemowo

Nasza firma Norstat posiada wieloletnie doświadczenie w rekrutacji respondentów. Badanie marketingowe nie przyniesie oczekiwanych rezultatów jeśli trafi do złej grupy odbiorczej, dlatego tak ważna jest profesjonalna rekrutacja respondentów. Z pomocą naszych specjalistów dostajesz gwarancję, że cały proces przebiegnie z uwzględnieniem wszystkich Twoich kryteriów, a uzyskane wyniki będą rzetelnie oddawały rzeczywistość. Martwisz się, że nie uda się znaleźć odpowiednio licznej próby badawczej? Aby zachęcić respondentów do udziału w badaniu z reguły oferuje się im wynagrodzenie. Stawka jest uzależniona od rodzaju oraz czasu trwania przeprowadzonego badania. Ciekawą opcją wydaje się również nagradzanie respondentów bonami, bądź kuponami rabatowymi. Z naszej stronie dołożymy wszelkich starań, aby przeprowadzić rekrutacje przy zachowaniu najwyższej jakości. Skrupulatnie przygotowany przez nas plan rozmowy umożliwi wyselekcjonowanie tylko i wyłączenie najlepszych kandydatów. Wiemy, że badania rynkowe mają istotny wpływ na rozwój firmy oraz kreowanie silnego wizerunku marki. Dlatego tak ważna jest rekrutacja respondentów, dzięki nim wprowadzisz skuteczne działania w swoim przedsiębiorstwie.

Did you like this post? Your friends might like it as well!
About Paweł Bąbik

Paweł is Market Research Consultant & Business Development Manager of Norstat Poland. Feel free to drop him a line at pawel.babik@norstat.pl or call at +48 22 627 28 45.

View all Posts by Paweł Bąbik

Follow us on: