News
-
Most popularDlaczego badanie wizerunki marki jest tak ważne? Uchylamy rąbka tajemnicy
Silny wizerunek marki zwiększa prawdopodobieństwo odniesienia biznesowego sukcesu. Zgodzisz się z tym stwierdzeniem, prawda? Firmy, które nie budują…
Read more -
Konkurencja rośnie – jak wyróżnić się wśród tłumów? Jest na to sposób!
W dzisiejszych czasach każdy zakładający firmę liczyć się musi z tym, że z pewnością napotka na swojej drodze konkurencję, która będzie walczyć o…
Read more -
Jak przeprowadzić badania konsumenckie? W Norstat metodę dobieramy do Twojego celu
Co zrobić, aby rozwinąć swoją firmę? Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi, ale wiele się nie pomylimy, stawiając tezę, że zwiększenie satysfakcji u…
Read more -
Jak szybko i tanio zbadać opinię o firmie? Badania omnibusowe dostarczą Ci holistycznej wiedzy!
Badania omnibusowe to wielotematyczne badania wykonywane metodą ilościową. Uzyskane w ten sposób wyniki zapewniają dostęp do danych, dzięki którym…
Read more -
Na czym polegają badania ankietowe i dlaczego warto je wykonać?
To, że informacja jest najcenniejszą walutą, nie ulega żadnym wątpliwościom. W niedalekiej przeszłości jej przepływ był ściśle kontrolowany i to…
Read more -
CAWI jako najczęstsze badanie marketingowe. Wybierz skuteczne rozwiązanie dla Twojej firmy
Rosnąca popularność badań marketingowych przyczyniła się do stworzenia coraz to lepszych metod. Ich głównym celem jest przedstawienie jaka opinia o…
Read more -
Myślisz, że bezpośredni wywiad z klientem to już przestarzała forma? Poznaj jej zalety
Dzisiejszy rynek przedsiębiorstw oferujących różnego rodzaju usługi i produkty pęka w szwach. Rosnąca konkurencja przyczyniła się do wzrostu…
Read more -
REKRUTACJA RESPONDENTÓW
Rekrutacja respondentów jako istotny element sprawnie przeprowadzonego badania rynkowego
Kiedy już wybierzesz rodzaj badania rynkowego jaki chcesz…
Read more -
BADANIE NPS
Wyprzedź swoją konkurencje i dowiedz się jaka jest idea badania NPS
Coraz większa konkurencja na rynku powoduje, że więcej firm decyduje się na…
Read more -
BADANIA SHOPPEROWE
Poznaj jak zachęcić klientów do zakupu i wykonaj badania shopperowe
Faktem jest, że to właśnie klienci w dużej mierze wpływają na wizerunek firmy…
Read more -
BADANIA KONSUMENCKIE
Testy konsumenckie to klucz do spełnienia potrzeb wszystkich klientów
Na rynku dostępny jest szereg możliwości mających na celu zbadanie zadowolenia…
Read more -
BADANIA OMNIBUSOWE
Badania omnibusowe to klucz do zbudowania silnego wizerunku firmy
Co wpływa na tak dobry odbiór niektórych firm na rynku, a upadek innych?…
Read more -
BADANIE SATYSFAKCJI KLIENTA
Badanie satysfakcji klienta – Twoja ochrona przed stratą klientów
Zapewne nieraz po skorzystaniu z jakiejś usługi dostawałeś do oceny swój poziom…
Read more -
BADANIE MYSTERY SHOPPING
Zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów powodują, że coraz więcej placówek pracujących z klientem decyduje się na wykonanie tzw. badania…
Read more -
Badania opinii publicznej w praktyce. Jak ważne jest zdanie odbiorcy Twoich usług?
Niezależnie od tego, w jakiej dziedzinie gospodarczej poruszasz się każdego dnia. Profesjonalne przebadanie oraz późniejsze zaprezentowanie opinii…
Read more -
WYWIADY TELEFONICZNE
Wywiady telefoniczne CATI, jako rzetelna i skuteczna metoda badawcza
Rzetelne firmy badawcze, wyspecjalizowane w analizach współczesnego rynku,…
Read more -
AGENCJA BADAWCZA
Sprawdzona firma badawcza i analiza współczesnego rynku. Oto przepis na rozwinięcie biznesowych skrzydeł Twojej firmy
Profesjonalna i doświadczona…
Read more -
BADANIE TERENOWE
Rozmowa F2F nadal popularna. Oto wywiady osobiste w Norstat!
Profesjonalnie wykonywane wywiady bezpośrednie w terenie to w tej chwili jedna z…
Read more -
BADANIA RYNKU FIRMY
Znajdź odpowiedzi na kluczowe pytania w Twoim biznesie.Płatne badania rynku firmy umożliwiają weryfikację zadowolenia Klientów
Jesteś przedsiębiorcą?…
Read more -
OŚRODEK BADANIA OPINII PUBLICZNEJ
Jak działa profesjonalny instytut badania opinii i rynku? Zapraszamy za kulisy pracy firmy badawczej Norstat
Wybierając ośrodek badania opinii…
Read more -
BADANIE OPINII PUBLICZNEJ
Pozytywne opinie konsumentów i Klientów na wagę złota. Zamów badanie opinii publicznej i sprawdź jakość swoich działań
Badania opinii Klientów oraz…
Read more -
BADANIE CATI
Badanie CATI błyskawicznie zbierze rzetelne dane,a my je rzetelnie przedstawimy!
W branży badań marketingowych, profesjonalnie wykonywane ankiety…
Read more -
Badania CAWI
Badania CAWI na panelach konsumenckich Norstat
Trwająca od wielu lat rewolucja internetowa pozwoliła zoptymalizować sposób pracy w wielu branżach.…
Read more -
Badanie Wizerunku Marki
Jakie są skojarzenia potencjalnych Klientów z Twoją firmą? Badanie wizerunku marki odpowie na takie pytanie!
Wysoki poziom konkurencyjności na wielu…
Read more -
A Researcher’s Guide to Tracking Studies
Tracking Studies help you to continuously monitor a research topic by repeatedly fielding the same questionnaire and comparing how your data points…
Read more -
A Researcher’s Guide to Mystery Shopping
Mystery Shopping is a covert participant observation that aims to recreate the customer experience or to measure the service quality.
Read more -
How do we counter scepticism of market research?
As a market researcher, it doesn’t take long to have a number of infamous quotes ringing in your ears, as another research sceptic takes a pot-shot at…
Read more -
A Researcher’s Guide to Dashboards
Dashboards can reduce the complexity of all available information and help your team to focus on the most relevant insights for them.
Read more -
A Researcher’s Guide to In-Home-Use Tests
There are a lot of methods to collect consumer feedback about certain products.
Read more -
A Researcher’s Guide to Online Focus Groups
Very often, we got asked how traditional focus groups can be shifted to an online methodology.
Read more -
Synergy of research methods or Do you know what is trending on qualitative research horizon now?
Norstat participated in Qual360 Europe recently and we want to share some of our take-aways with you.
Read more -
Five Challenges in Data Collection when doing Research into Customer Journeys
During the last years, customer journeys have become increasingly complex.
Read more -
Four Common Mistakes when Designing Questionnaires for Data Quality
Bad questionnaire design can easily be avoided. We have identified some of the most common mistakes.
Read more -
How can algorithms help us to improve data quality?
In this article, we’d like to explore application fields for algorithms to help us improve our data quality.
Read more -
Data Quality at its Best
Recently there has been a lot of discussion about panel quality in the Nordics, which was mainly focused on recruiting methods.
Read more -
Norstat Wins Estonian Elections
Norstat surveyed Estonian voters during eight consecutive weeks prior to the elections on Sunday, March 3.
Read more -
What did you say? How Virtual Assistants affect our Short-Term Memory
Artificial intelligence and human-machine interaction are becoming more and more important in the sphere of science and everyday life.
Read more -
Who are our panellists? The importance of profile information
In this article, we are still answering the question who all these people are, that join our panel.
Read more -
Panel Size - Does it really matter?
Admittedly, it’s relatively easy to get a lot of subscriptions to any panel. Whole industries are specialized in selling traffic, clicks, followers.
Read more -
The basic principles of Panel Recruitment
Let's talk about panel recruitment. Who are these people who join our panel? How do they even get to know our website?
Read more -
What’s the key issue of Panel Management?
The overall goal of every online panel is representativeness, or, in other words, that any conclusion from research within this panel is also true for…
Read more -
Feasibility and Panel Size: How Big is Big Enough?
We’re frequently asked how to calculate the feasibility of research projects with our online panels. Are the panels big enough to cover a required…
Read more -
Why Chatbots are the next big thing in Survey Research
In the not too distant future, people may interact with computers in a completely new way.
Read more -
A gentle push over the brink
Our goal as Panel Managers at Norstat is to build relationships with our panelists that go beyond merely sending survey invitations and paying out…
Read more -
Why do we need surveys when we have access to so much data?
Big data has been a buzzword now for several years, and some will say the concept has disappointed in delivering the revolution to business it has…
Read more -
Does CATI await the same fate as the dinosaurs?
A meteor may have hit Poland in 2015. In this year, the spending for online research in Poland has exceeded the spending for telephone surveys (PTBRiO…
Read more -
Who is your panelist? Ask – and validate the quality of your sample
Is your company also among those whose future decisions are made more and more depending on survey results?
Read more -
Facial Coding – Is your TV commercial really engaging your audience?
Consumers are very much guided by their emotions. But getting an understanding of consumers’ emotional engagement with a TV commercial has not been…
Read more -
Getting it Right: Sample Quality in Personal Interviews
Whether in TV shows or commercials, we all have seen reporters who interview people in the streets.
Read more -
What is Data Quality? (Part 2/2)
What aspects of data quality are most relevant in practice and what we can do to achieve it.
Read more -
What is Data Quality? (Part 1/2)
Very often, when we talk or write about data quality in our industry, the discussion seems to be superficial and lacking depth.
Read more -
Let’s make research great again!
In Europe at least, it seemed like nobody had really expected Donald Trump to win the presidential elections.
Read more -
Changing the Method of Tracking Studies
The first rule for tracking studies is to avoid any changes to the survey methodology.
Read more -
What sample size is representative?
And how many interviews are recommended to obtain representative results?
Read more -
How Representative is Online Research?
Today, we want to check whether online panels are representative and discuss four major biases that can distort the results of an online study.
Read more -
The Art of Designing Online Questionnaires
Online data collection is undeniably at the heart of our business. This is why it is absolutely vital for us to meet or even excel the respondents’…
Read more -
Five Basic Principles for Writing Good Questionnaires
At Norstat, we have seen all the common mistakes in questionnaire design, regardless whether they were telephone, face-to-face or online interviews.
Read more -
A Donald Duck Lesson about Tracking Studies
Shortly after I’ve published my “Five Easy Steps to Successfully Initiate Tracking Studies”, a dear colleague approached me.
Read more -
5 Easy Steps to Successfully Initiate Tracking Studies
Setting up tracking studies is very often quite challenging.
Read more